Szeretettel köszöntelek a Citroen közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Citroen vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Citroen közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Citroen vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Citroen közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Citroen vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Citroen közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Citroen vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
André-Gustave Citroën
André Gustave Citroen 1878. február 5-én született Párizsban, egy holland gyémántkereskedő, Lévie Citroen, és lengyel felesége, Amalia „Macha“ Kleimmann ötödik, legkisebb gyermekeként.
A céget fogaskerekek gyártására alapította. A cég emblémájában ma is látható fordított V betű az alapító V mintájú fogaskerék szabadalmára utal.
Az első autó 1919-ben készült el. Ez volt a Type A
ami már sorozatban készült és már az „alapmodell” is elektromos
fényszóróval, önindítóval és pótkerékkel volt felszerelve. A következő
modell az elsőkerék-hajtású, önhordó karosszériás Traction Avant pedig elegáns formájával és 130 km/h-s végsebességével aratott sikert. A harmincas években a világ negyedik legnagyobb autó gyártója lett.
Citroën ezután taxiscéget alapított, amelyet a saját autóiból állított
fel. Ez egyben egyfajta segélyszolgálat is volt; mert a lerobbant
Citroën-eken a taxik segítettek.
André Citroën 1935. július 3-án, 57 éves korában hunyt el.
1974-ben a Citroën társul a Peugeot-val, és csatlakozik a PSA csoporthoz.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!